Sunday, June 27, 2010

KENDURI AQIQAH ZARIF

my adik ipar buat kenduri aqiqah and followed by kenduri doa selamat dia masuk rumah baru...

meh nak cerite hal semalam... semalam petang al kisah lepas balik dari kerje nak la gi jengok biras aku .. manelah tau ade menda-menda nak kena tolong ke ape ke kan... aku pun mintak ngan boss nak balik awal dalam kul 4 gitu... sekali tu kami laki bini buleh sesat ... sesat tah kemane-mane entah... laki aku tak leh nak ingat jalan .. ngan aku punye kepala otak pun leh pulak tak berfungsi dengan elok nye petang tu... sudah le kami sesat.. rumah ipar aku ni kat alam budiman (nearby uitm puncak alam) aku leh melalut gi ke area damansara ... hadoiyai ... dah la hari jemaat hari jem sedonia... makenye kami sampai dah kul 8 malam... aku ngan laki aku adelah dalam keadaan sangat tense bergaduh up to the limit... perang donia al kisah nye... dah .. itu cite semalam yang itam... lupakan jek la...

so back to the story mory in the morning glory... awal pagi aku dah sampai umah ipar aku .. kenduri kan tambah pulak rumah ipar sendiri ... takkan nak datang sebagai tetamu kannnn... harus sedar diri gitu... pak mertua aku dah siap-siap beli roti canai untuk kami breakfast lagi...

mak mertua aku kul 9 dah tercangguk tunggu orang datang... punye lah dia rintang bila caterer yang patutnye sampai kul 10 tapi tak sampai-sampai ... akhirnye caterer sampai kul 10:30 pagi... lagi bertambah risau parent-in-law aku bile time-time tu jugak la si caterer tu baru nak panggang kambing .. aku tengok adik ipar aku ngan biras aku cool jekk... tapi betul lak tu ... elok jek orang habis baca doa time makan tu kambing tu pun siap untuk dihidang... sedap nye kambing tuuuu.... tak pernah aku suka makan kambing... tapi hari tu aku leh makan kambing... makan ngan mint grave... yumm yummmm



kul 11 orang surau datang untuk baca doa selamat dan sebagainye... dan sedara-mara dah mule meramai... part ni yang paling best of all la.. jumpe sedara-mara...



ade banyak lagi gambar tapi aku malas nak letak...over all the majlis berjalan dengan lancar dan aku ngan encik somi balik lepas tolong-tolong ipar aku berkemas-kemas .. dalam lepas maghrib gitu... sampai rumah lepas mandi baru terasa penat yang teramat... ape lagi meh kita carik bantal dan tilam...

No comments: