Saturday, April 10, 2010

10th APRIL AGAIN???







hari ni 10hb april 2010 ... naik satu tangga lagi ... semakin tua... hadoiyaiii... tak pe la ... aku selalu cakap "age is only a number" .. tapi jauh disudut hati aku ni .. hanya aku jek yang tahu... sobsobbb.. tiba-tiba syahdu syahdan di hari birthday aku...



memang aku tengah syahdu-syahdan hari ni ... tiba-tiba aku terpikir.. "ape yang aku dah buat selama 34thn aku hidup kat dunia ni?" .... tiba-tiba aku rasa cam orang tak guna ... tak berguna pada diri sendiri dan jugak pada DIA ... tiba-tiba aku rasa kerdil... kecik .. sangat tak berguna .. tidak ade ape yang aku nak banggakan dikala umur aku camgini sekarang ni ... ape yang aku ade???



Harta???? - Ade la rumah sekangkang mawas yg harus aku banggakan (alhamdulillah) .. kereta kontot kaler putih (alhamdulillah)





Duit??? - Ade la sikit celah-celah gigi kat bank (alhamdulillah)... nak kata puluh ribu ... tidak jugak ... tapi umur dah 35th ni ... kalau sebulan aku simpan RM100 dari umur aku 23th dulu patut dah ade RM14,400... tapi ... hadoiyaii ... hazabbb





Kerjaya??? - ni lagi la... ade degree... tapi kenape aku tak nak gunakan cert aku untuk maju.. alasan aku .. malas nak tukar kerje .. takut opis politik sebab aku dah tua .. tapi ... ape yang aku dapat kat sini ????.. nan-adooooo ... hadoiyaiiiii






yang itu menda-menda yang nampak .. yang tak nampakkkkk....





Sedekah???? -sedikittttttttttt


berape kali kattam quran??? last bile yekk???.... baca tapi tak abis-abis




berape kali ko buat solat tahajjud?? eeemmmm... no komen




berape kali ko buat menda-menda yang sunat??? ... semakin dilupai kot aku ni... ko memang antu la farah



umrah?? eemmm


haji??? emmmm




sedih bile memikirkan ape yang diimpikan tak dapat dikecapi... sedih dan luluh hati rasenye ... ape yang aku harap?? ape yang aku impikan??? ape yang aku nak??? ape wish-list aku?? .... BANYAKKKKKKK .. kalau aku listkan kang tak tercapai akal nak membaca kannggg


tapi sume nye aku tak dapat... chop .. tak lah sume ... ade yang aku dapat jugak ... (thank you Allah .. kang tak pasal-pasal kena petir lak kang)... entah laaa.... kang bila aku complain bebanyak kang.. encik somi kata aku tak reti nak bersyukur... tapi tak tahu dah bagaimane nak ubah keadaan ini ... uuwaaa... rase nak nangis.... nakk nangisssssssss...



encik somi ... terlalu cool bile berbicara soal mase depan ... sedangkan aku... aku nak jadi se'cool' dia bile memikirkan soal mase depan yang aku sendiri tak tahu nak predict ape yang Allah rancangkan untuk aku... Encik Somi selalu cakap... "dunia akan ikut same kalau kita pilih jalan Allah" .. but i think .. kita kena pikir dunia seiring jugak kot untuk terus maju ... wallahualam ..




tapi yang pasti.... hari ni aku rasa .. GAGALLLLLLLLLLLLLLL ... happy being old farah...

No comments: