Wednesday, April 17, 2013

MEMPERBAIKI DIRI INI ... INSHA ALLAH




Bismillahirahmaanirahiim
Assalamualaikum wbt..

Daripada Muaz bin Jabal r.a., beliau berkata: Rasullullah menagmbil (memegang) tanganku pada suatu hari lalu berkata:
"Wahai Muaz! Demi Allah, sesungguhnya aku sangat mengasihi engkau."
Muaz berkata: "Aku sanggup menebus diri engkau dengan ayah dan ibuku wahai Rasullullah; dan demi Allah, aku juga mengasihi engkau."
Maka Rasullullah berkata: "Aku berwasiat kepada kamu,janganlah kamu meninggalkan pada setiap kali selesai solat untuk berdoa :

" Allahumma a'iinni 'ala zikrika wa syukrika wa husni 'ibadatik "

"Ya Allah! Bantulah aku untuk mengingati-Mu, bersyukur kepada-Mu dan beribadat dengan baik kepada-Mu"."

( Riwayat Abu Daud dan al-Nasa’i )

Source : Wall FB aku

No comments: