Tuesday, June 26, 2012

BANDUNG TRIP 2012 - TANGKUBAN PERAHU (DAY 2)

hari kedua di Bandung... 17.06.2012

hari ni ade supir.. sedang aku breakfast ade nombor indon call handphone aku... rupenye pak supir .. yang menjadi aku heran kenape nombor hp nye lain ... rupenye supir gantian .. pak adang ade kenduri kahwin sedara nye, maka digantikan dengan saudara belah bapaknye pak adang (begitulah dia cerita) ... namanye Pak Mariono .. eeemmmm ... lebih kurang pak adang jugak ... cara cakap cara dia mengiyakan sesuatu benda tu .. cara bercerita .. lebih kurang jek semuanye

lepas breakfast dalam kul 7:40pg kitorang bertolak ke Tangkuban Perahu ... kalau ikutkan aku dah tak nak gi tangkuban perahu ni ... tapi dek kerana majoriti dalam group ni tak pernah pergi sana, so terpaksa follow rombongan ...

kitorang sengaja gi pagi-pagi ke Tangkuban Perahu ni .. salah satu sebab nye nak ke situ biasanya adalah jem ... dan lagi satu kalau pagi ambik gambar cantik sikit... cuaca pun cool je ..

sampai Tangkuban Perahu dalam kul 8:40pg ... kereta pun lom banyak parking lagi ,... orang pun belum ramai ... jadik best lah nak bergambar... tapi seperti biasa yang tak best nye perniaga-peniaga jalanan ni ... semua benda disuruhnya kita beli .. hadoiyaiii... dah kata tak nak pun disua kan jugak barang yang sama ... 

sudahnye aku beli senduk tanduk kerbau ngan karim ... 'karim bin zima' kata dia ... suka ati ko la... karim oh karim ... makan dalam aku tau paksa-paksa begitu ... 

jom tengok gambar....

pagi dalam perjalanan ke Tangkuban Perahu

one happy family

sapa nak naik kuda?
kalau aku naik kuda ni mintak nyawa kuda tu ..hihiihi


Kawah Ratu


ni jek lah pun gambar aku ngan laki aku
eemmm... buleh la dari takde langsung

my partner in crime

pondok tinjau yang baru ... pandangan kota bandung


pandangan kota bandung

cantik lak gambar ni

tengah berurusan ngan KARIM BIN ZIMA


topi bulu arnab

tah ape lah motif menjual topeng ini... takkan bulu arnab jugak kot 
Note :- (utk ingatan di masa hadapan)


  1. Nak ke Tangkuban Perahu elok lah pergi pagi-pagi ... salah satu sebab nak mengelakkan kesesakan jalan raya, kesesakan di parking dan nak ambik gambar pun best sikit ... cuaca cantik ... kawah ratu pun tak diliputi awan lagi di waktu pagi
  2. Hati-hati dengan pemandu pelancong haram yang nak bawak kita turun ke kawah gunung berapi. Tak payah membazir duit untuk turun ke kawah gunung berapi. kalau nak jugak boleh ke kaunter Kantor Informasi. Kat situ dorang akan arrangekan pemandu pelancong yang akan bawak kita ke kawah gunung berapi. Harga pun dah tetap dan tak de la kena tipu. Hati-hati disitu.
  3. Disitu banyak peniaga jalanan yang akan membontoti kita suruh kita beli barang-barang jualan dorang. Awal-awal lagi cakap "TIDAK" atau "ENGGAK" atau "TIDAK MAHU" ... kalau korang cakap "NANTI".. siap-siap lah... sampai kesudah dorang ikut kita selagi kita tak beli barang dorang ... sampai ke kereta pun dorang ikut tau...  

No comments: